محصولات

قطره آهنی که دندان را سیاه نکند


Rate this post

ارتباط در واتساپ

با انتخاب قطره آهن مناسب، لبخند کودک دلبندتان برای همیشه در قابِ عکس‌هایش می‌درخشد . (قطره آهنی که دندان‌ها را سیاه نمی‌کند)

شما هم موافقید که خنده‌های از ته دل کوچولوهایتان در دسته‌ی آرام‌بخش‌های دنیا قرار دارد؟ اصلا من که می‌گویم یکی از انگیزه‌های شما پدر و مادرها برای تحمل همه‌ی سختی‌های مامان و بابا بودن، همان قهقهه‌هایی ست که وقتی سر می‌دهند قند در دلتان آب می‌شود. حاضرید دلقک‌ترینِ دنیا شوید تا با لب‌های سرخ و کوچکش و دندان‌های صدفی‌‌اش برایتان دلبری کند. دندان‌های همچون مرواریدی که از لثه‌های لطیفش بیرون زده‌اند و شما مدام آنها را چک می‌کنید تا مبادا در اثر خوردن قطره‌ی آهن سیاه و لک‌دار شوند. با اینکه می‌دانید با افتادن دندان‌های شیری، دیگر اثری از لکه‌های سیاه بر دندان‌های دلبندتان نخواهد بود، اما همواره به دنبال محصولی هستید تا کمترین تهدیدی برای زیبایی خنده‌های او باشد. یافتنِ قطره‌ی آهنی که دندان‌های کودکتان را سیاه نکند، برای شما به منزله یک پیروزی بزرگ است در برابرِ تمامی نگرانی‌های ( نی نی کوچولو )ه‌تان.

 

قطره‌ی آهن و آینده‌ای سرشار از سلامتی و شادی در انتظار جگرگوشه‌تان

بسیاری از پدران و ( نی نی کوچولو ) به اشتباه، جهت جلوگیری از سیاه شدن دندان‌های دلبندشان از دادن قطره آهن به او امتناع می‌کنند. آنها باید بدانند که 2 سالِ اول زندگی، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سن برای جلوگیری از وقوع کمبود آهن در سنین بالاتر است. فراموش نکنید اثراتِ نامطلوب فقرِ آهن در این سال‌ها غیرقابل جبران می‌باشد.

  • کم خونیِ ناشی از کمبود آهن جهت ساخت هموگلوبین‌های گلبول‌های قرمز
  • کاهش بهره‌ی هوشی
  • کاهش قدرت تمرکز
  • ضعف بدنی و کم‌اشتهایی
  • پایین بودن سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌های عفونی
  • کاهش رشد استخوان‌ها و مفاصل بدن
  • اضطراب، گوشه‌گیری و عصبی‌مزاج بودن

تمامی موارد بالا و بسیاری از عواقب آشکار و پنهان دیگر، مشکلاتی ست که کودکان در صورت تامین نبودن مقدار آهن موردنیاز بدنشان از آن رنج خواهند برد..

آهن موردنیاز دلبندتان در 6 ماه اول زندگی، از طریق آهن ذخیره شده در بدن خودش و مقدار آهنی که با تغذیه از شیر مادر وارد بدنش می‌شود، تامین می‌گردد. اما پس از آن به دلیل افزایش نیاز نوزاد شیرینتان، این منابع دیگر کافی نیستند و باید از مکمل‌های حاوی آهن استفاده کرد. این مکمل‌ها که برای نوزادان به صورت قطره هستند که به دلیلِ ایجاد لک و رنگ سیاه بر روی دندان‌های کوچولوها خیلی مورد خوشایندِ پدر و مادرها نیستند.

و جالب اینجاست که این لکه‌های سیاه‌رنگ برای آنها نشانه‌ی پوسیدگی دندان‌هاست. این در حالیست که قطرات آهن و حتی سدیم ساخارین موجود در آنها که به عنوان شیرین‌کننده استفاده می‌شود، باعث پوسیدگی دندان نمی‌شوند. علت پوسیدگی دندان‌های کوچولویتان را باید در جایی دیگر جستجو کنید. برای مثال زمان‌هایی که مواد غذایی و انواع و اقسام نوشیدنی‌ها (به جزء آب) برای مدت طولانی در دهان کودکتان باقی می‌ماند، باکتری‌های موجود در دهان دست به کار شده و مواد قندی موجود را به اسید تبدیل می‌کنند. این اسیدها با تخریب لایه‌های رویی دندان‌ها، پوسیدگی آنها را باعث می‌شوند.

قطره آهنی که دندان را سیاه نکند

قطره آهنی که دندان را سیاه نکند

 

 

راهکارهایی برای ماندگاریِ  درخششِ دندان‌های دلبندتان

آهن تنها در تماس با بزاق دهان اکسید شده و بر روی دندان و منافذ آن و حتی گاهی روی لثه هم رسوب می‌کند و لکه‌های سیاه بر جای می‌گذارد. که این مشکل هم با بکارگیری راهکارهایی کاملا قابل کنترل است.

  • رقیق کردن مکمل با مقداری آب یا آب میوه

آب پرتقال به دلیل ویتامین C موجود در آن بهتر است. زیرا این ویتامین به جذب آهن کمک می‌کند. و رقیق کردن با شیر به دلیل اختلال در جذب آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

فراموش نکنید کلسیم عنصری است که مانع جذب آهن می‌شود. پس ( نی نی کوچولو )ِ عزیز و مهربان باید حواسشان باشد که هیچ‌گاه بلافاصله قبل و پس از تغذیه دلبندشان با شیر و مواد غذایی کلسیم‌دار، قطره را به آنها ندهند. حداقل 2 ساعت فاصله زمانی را رعایت کنید.

  • ریختن قطره با استفاده از قطره‌چکان یا سرنگ به انتهای دهانِ نوزاد باعث به حداقل رساندن سطح تماس مولکول‌های آهن با دندان‌ها می‌شود.
  • تمیز کردن دندان‌های کودک با استفاده از مسواک، یا مسواک انگشتی حداقل دو بار در روز مخصوصا پس از خوردن قطره آهن. برای نوزادان هم می‌توان از یک دستمال مرطوب استفاده کرد.
  • پس از دادن قطره آهن به نوزاد، به او آب یا نوشیدنی‌های دیگر بدهید تا محیط دهانش از طعم و بوی مولکول‌های آهن تمیز شود.
  • کاهش نیاز به مکمل‌های آهن هم یکی از راه‌های خوب برای از بین بردن احتمال ایجاد لکه‌هاست. مواد غذایی حاوی مقادیر زیاد آهن (گوشت، جگر، زرده تخم‌مرغ، حبوبات و سبزی‌هایی مانند جعفری و گشنیز) و مواد غذایی حاوی ویتامین C (میوه‌ها و سبزی‌های تازه) که باعث جذب هر چه بیشتر آهن می‌شود، حتما در رژیم غذای کمکی پس از 6 ماهگی توصیه می‌شود.

مادرو پدر عزیز، فراموش نکنید که لکه‌های ناشی از مصرف آهن کاملا موقتی هستند و معمولا می‌توان آنها را از طریق مسواک زدن با جوش‌شیرین یا محلول پراکسیدهیدروژن از بین برد. پس کودکتان را به خاطر احتمال ایجاد این لکه‌ها، از آینده‌ای سالم و پر از شور و شوق زندگی محروم نکنید.

قطره آهن برای سیاه نشدن دندان نوزاد

قطره آهن برای سیاه نشدن دندان نوزاد

 

 

قطره‌ی آهنی که دندان‌ها را سیاه نمی‌کند، یک پیروزی بزرگ برای  مامان و باباها

و خبر خوش برای شما پدران و ( نی نی کوچولو )ِ نگران، اینکه با ورود قطره‌هایی با ساختار و فرمولاسیون متفاوت و جدید، در عین حال که یک تامین‌کننده‌ی عالی و کامل برای آهنِ موردنیاز فرزند دلبندتان است، لبخندش را زیباتر از همیشه در ذهنتان نقش خواهد بست.

این قطره‌های آهن:

  • در فرم لیپوزومال تهیه شده است. به این معنا که مولکول‌های آهن در یک غشای دو لایه‌ی لیپیدی محفوظ شده‌اند.
  • تنها از طریق سلول‌های روده‌ جذب می‌شوند.
  • آنزیم‌های گوارشی معده هیچ تاثیری بر روی آنها ندارند. در نتیجه کودک دچار اختلالات گوارشی، یبوست و دلپیچه نخواهد شد.
  • میزان جذب آن نسبت به سایر فرم‌های مولکول‌های آهن بسیار بیشتر است. به دلیل ساختار دو لایه‌ای آن، ثبات و پایداری ساختار بیشتر شده و باعث رهاسازی تدریجی آهن می‌شود که جذب بیشتر و بهتر آن را به دنبال دارد.
  • مزه فلز و طعم و بوی نامطبوع ندارد.
  • و از همه مهمتر، آهنِ محبوس شده در لایه‌ی لیپیدی هیچگونه سطح تماسی با دندان‌های صدفی جگرگوشه‌تان نخواهد شد و هیچ اکسیداسیون و رسوبی اتفاق نخواهد افتاد و دندان‌های سفید و شیری‌اش سلامت خود را حفظ خواهد کرد.

 

اکنون می‌توانید با انتخاب قطره‌ی آهنی که دندان‌های دردانه‌تان را سیاه نمی‌کند، با اطمینان و بدون هیچگونه نگرانی آهن موردنیازِ بدنش را تامین و او را با بدن، ذهن و روحی سالم، شاد و خلاق رهسپارِ آینده کنید.

 

 

%3

Rate this post

سبد خرید

خروج
ستون کناری اسکرول به بالا